10 consells SEO per crear el teu contingut online
Per on començar?
Molt bé, ja tinc un Blog, i ara que? Aquesta és la pregunta que ens fem moltes persones el primer cop que ens encarem a la pantalla de l’ordinador, amb el seu editor de text preparat i el cursor fent pampallugues de forma amenaçadora.
D’altra banda, aquest no és l’únic dubte que ens sorgeix davant la publicació d’un nou contingut, també volem que aquest sigui rellevant per als cercadors. Desitgem que el nostre amic Google la tingui en compte en els seus principals resultats en cerques relacionades sobre el tema del qual parlem.
Com generar un millor contingut?
Des del departament de Marqueting Online d’Andornet et volem donar 10 consells per crear el teu contingut, i que a més, aquest aparegui a les principals posicions de Google. Endavant:
- Tria bé la teva font: Una font atractiva i fàcil de llegir pot augmentar “l’engagement” del teu article. De fet, l’estètica de la teva font pot esdevenir determinant en el primer impacte visual per part del lector.
- Escriu per a persones, no per a robots: No ho oblidis, si no interessa a les persones, els cercadors tampoc el tindran en compte. Google prefereix el contingut natural que els texts sobrecarregats amb paraules repetides per enganyar al SEO. Així que focalitzat en la teva audiència però ajuda als cercadors a trobar-te.
- Utilitza sinònims per a les teves paraules clau: Els cercadors són cada dia més llestos. Actualment Google utilitza un sistema d’indexació semàntica (LSI). Utilitza sinònims o paraules relacionades a les teves “keywords” per fer el teu article més rellevant.
- No t’oblidis de les paraules genèriques: El problema que trobem en les paraules clau més rellevants és que experimenten una competència molt forta en els “rankings”. És molt més viable destinar els esforços a posicionar-nos en paraules “long tail”. Així doncs, ens serà més viable posicionar-nos en “Com trobar hotels barats a Andorra” que no pas amb “Hotels andorra”.
- No oblidis els cercadors d’imatges: Etiqueta adquadament totes les imatges del teu “post”. A més, el nom de l’arxiu també ha d’anar relacionat amb el tema general de l’article.
- Paràgrafs curts i precisos: Un gran conjunt de frases en el mateix paràgraf pot intimidar alguns lectors i tendeix a avorrir l’audiència. Per obtenir millors resultats, escurça els teus paràgrafs fins a 3 o 4 paràgrafs màxim.
- Actualitza el teu contingut: És important fer-ho regularment. Els cercadors acostumen a afavorir el contingut més recent i els usuaris valoren que la informació estigui al dia. I si no, que penseu quan veieu una data de publicació de fa uns anys?
- Preocupat de les noves tendències: És una manera excel·lent d’assolir el “top” en els resultats de cerques. Revisa constantment els “trending topic” del teu sector i escriu sobre ells. Tots volem estar a l’última. Eines com “Google Trends” poder ser de gran ajuda per la teva inspiració.
- Enumera els titulars: Molts estudis revelen que els titulars enumerats tenen més “clics” que els genèrics. És psicològic, ens encanten les llistes i acostumen a ser molt més especifiques alhora que afavoreixen la seva lectura.
- No sobrecarreguis el text amb enllaços: Enllaçar part del text del nostre article cap a altres pàgines estratègiques en el nostre negoci online per promocionar-les és una gran idea, ara bé, un excés de text enllaçat i un destí constant en els enllaços, pot esdevenir una penalització per part de Google. Així doncs, escolliu molt bé les pàgines que voleu enllaçar i feu us del comandament “nofollow” per a totes aquelles referències que voleu que siguin transparents pels cercadors.
Andornet vol ser el teu soci tecnològic i posa a la teva disposició les tècniques mes avançades per al teu negoci. Som especialistes en Consultoria T.I, desenvolupaments a mida, disseny de pagines Web i màrqueting online.