Insights
Andornet, com a amfitriona, juntament amb la consultora espanyola, Ozona Consulting, van organitzar, els dies 7 i 8 de febrer, dues jornades formatives que van comptar amb la presència de representants de sectors tan rellevants al Principat com són el bancari, el sanitari, l’administració pública o les ‘utilities’. Durant la celebració d’aquestes dues jornades -una primera amb un workshop de KPIs ITSM i una segona amb una presentació de la innovadora plataforma Obsidian-, tant Andornet com Ozona van reafirmar la seva voluntat d’innovació i van posar en relleu una ferma aposta per a l’impuls de nous sistemes i serveis de Tecnologies de la Informació.
L’hotel Fènix d’Escaldes-Engordany va ser l’escenari escollit per celebrar, amb una desena de participants, una nova edició del workshop sobre la definició de models d’indicadors de gestió de serveis a Andorra. Amb assistents procedents de sectors tan diversos com el sanitari, el bancari o l’administració pública, la jornada de workshop, impartida pel coeditor de l’ISO 20000-2 i 20000-9, Diego Berea, va permetre, a partir de la presentació d’una sèrie d’exemples de l’ús de mètriques i indicadors del dia a dia, introduir progressivamentels conceptes necessaris per a la definició d’un model d’indicadors de gestió de serveis basat en els processos de l’ISO 20000. Posteriorment, també es van realitzar diversos exercicis pràctics d’interpretació dels indicadors, els quals, tal com va detallar Berea, es poden incorporar amb facilitat a les eines de service desk, així com als informes de gestió.
Amb tot plegat, la jornada de Workshop de KPIs ITSM va servir per posar de manifest que el negoci de qualsevol organització depèn de serveis de TI interns o externs i, per tant, resulta indispensable disposar d’un model d’indicadors que permeti conèixer la qualitat dels serveis de TI que s’estan prestant, així com l’impacte d’aquests. En finalitzar el curs, tots els assistents van rebre un diploma acreditatiu i una còpia impresa del material presentat al curs.
Un total de 16 participants, procedents del sector bancari, sanitari i ‘utilities’, van prendre part, el passat 8 de febrer, en la segona jornada organitzada conjuntament entre Andornet i Ozona. En aquesta ocasió, la jornada, celebrada novament en el Golden Tulip Inn Andorra Hotel Fènix, va girar entorn l’innovador sistema Obsidian, una completa plataforma per modelar serveis de TI a partir de les dades de múltiples fonts i calcular indicadors en l’àmbit de servei i procés de negoci. Durant la jornada de presentació, impartida novament pel formador Diego Berea, es van mostrar, mitjançant nombrosos exemples pràctics d’aplicació en la gestió de serveis de TI, les últimes novetats d’aquesta plataforma de gestió intel·ligent de serveis de TI per al negoci. Funcions tan importants com ara el càlcul automàtic de SLAs (càlcul d’informes de nivell de servei incorporant interpretació automàtica data2text) o la visualització avançada (disseny de mapes isomètrics representant serveis, processos de negoci i elements d’infraestructura).
Feu clic al fitxer descarregat.
Feu clic a "Sí" per permetre la instal·lació.
Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres