Insights
Sovint, quan es treballa per millorar el posicionament SEO d’una pàgina web, moltes persones, ja sigui per manca de coneixements tècnics de màrqueting online o bé en l’afany de repetir els conceptes claus que engloben la seva marca, cauen en el parany de la temuda ‘canibalització’ de les seves paraules clau.
I et preguntaràs, què és això de ‘canibalitzar‘ les keywords? Doncs no és altra cosa que la utilització, de manera abusiva, de les mateixes paraules clau o similars en diferents pàgines de destí del lloc web amb l’objectiu de potenciar la rellevància d’aquestes. Tot i que el posicionament SEO resulta essencial en qualsevol lloc web, quan s’abusa de la utilització de les paraules clau, aquest objectiu de posicionament es veu afectat, i molt, fins a girar-se a la contra de l’usuari.
El perquè? El lloc web compta amb diferents pàgines que competeixen per les mateixes paraules clau, les quals confonen el motor de cerca, ja que no és capaç d’identificar quina de les pàgines és la més rellevant per aquella keyword i, en conseqüència, s’origina una pèrdua de posicionament. En aquest punt, ja es pot dir que la ‘canibalització‘ de les paraules clau ha fet acte de presència en la pàgina en qüestió i, per tant, que s’està davant d’un problema a tenir molt en compte, ja que la pàgina pot ser considerada com a un mal resultat o com a contingut no desitjat.
Tot i la connotació tan negativa que implica la paraula ‘canibalització‘, no cal alarmar-se en excés, ja que aquesta problemàtica que afecta el posicionament SEO, per sort, té solució. La primera mesura que cal tenir en compte per evitar que les nostres pàgines de categories similars competeixin entre si consisteix a fer una tasca prèvia d’estructuració de la pàgina. Posteriorment, i no per això menys important, cal deixar molt clar als motors de cerca la forma en què es podrà trobar el nostre contingut, encara que sigui dins d’un mateix tema.
Aspectes com l’URL, l’etiqueta dels títols, el cos del text o els encapçalaments poden jugar un paper important en la ‘canibalització’ de les paraules clau i, per aquest motiu, cal treballar per donar l’enfocament més concret i únic possible a cada una de les seccions. Una altra solució, tot i que resulta bastant òbvia, és la d’evitar, en tot cas, l’acció de crear contingut per crear-lo. És a dir, repetir o incidir una vegada i una altra en la mateixa temàtica pensant que així s’aconseguirà posicionar, encara més, les nostres paraules clau. Recorda que ja ho diu la dita castellana: “La avaricia rompe el saco”.
Si no vols que la teva pàgina pateixi mai una ‘canibalització’ de les seves keywords, consulta les diferents estratègies de màrqueting digital que oferim des d’Andornet per millorar, de forma eficient, el posicionament del teu lloc web.
Feu clic al fitxer descarregat.
Feu clic a "Sí" per permetre la instal·lació.
Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres