Insights
Avui us parlem d’una qüestió cabdal que cal tenir molt en compte quan s’inicia la creació d’una estructura web: la jerarquització i organització de les URLs seguint el mètode d’agrupació SILO. En aquest sentit, és molt important recordar que la jerarquia de les URLs en un entorn web és fonamental, ja que, en un futur, quan el lloc web estigui actiu, serà a partir d’aquestes des d’on naixerà tant el contingut com les respectives categories.
Encara que aquesta acció resulta senzilla, cal dir que la gran majoria de les webs del país no presenten una correcta jerarquització de les URLs i, per tant, no tenen en compte un element que juga un paper determinant en l’èxit o el fracàs de tota web. Tant és així que sovint la ineficaç estructuració de les URLs esdevé en un dels principals errors de SEO onpage que presenten moltes pàgines web, el qual pot originar una penalització per part del tot poderós Google.
Una URL en SILO és un mètode d’agrupació de contingut relacionat que permet establir àrees temàtiques basades en paraules claus en funció de la pàgina web o diferents temes. Així, sempre que s’organitzen els continguts en SILOS, no només es garanteix una correcta estructuració de l’entorn web, sinó que també s’aconsegueix augmentar la rellevància d’aquestes paraules als ulls dels motors de cerca. A més, aquest tipus d’estructura també permet que el contingut estigui organitzat de manera semàntica, fent-lo molt més còmode per a l’usuari i creant un sistema d’interlineat de molt valor dins les mateixes categories.
A continuació us presentem un exemple de contingut real present en una web d’un dels nostres clients. En aquest cas, el primer que hem fet ha estat realitzar una exhaustiva anàlisis per tal de detallar el seu potencial per, posteriorment, definir fins a 5 nivells d’URLs, les quals actuaran com a “portes d’accés cap a la nostra web“.
Exemple
La URL a SILO quedaria de la següent manera:
Exemple que ofereix Google per explicar l’estructuració d’URLs jerarquitzades en SILO:
https://www.example.com/books/authors/annleckie/ancillaryjustice.html
https://miweb.com/categoria 1/categoria 2/categoria 3/categoria 4/producte-final
Nom del domini: miweb.com —————–> Root, index o home. Des d’aquí neix tota la pàgina, la qual s’ha de posicionar amb branding més les keys que poden aportar més tràfic al lloc, sent més del 50% i ha d’estar posicionada amb mes del 60% de totes les keys amb les quals es posiciona aquest lloc web.
Per tal que Google sigui capaç de seguir perfectament aquestes URLs i pugui arribar fins al producte final, cal tenir el nostre lloc web adaptat amb microformats. En aquest sentit, utilitzarem les conegudes molles de pa “breadcrumbs“, element molt important per garantir que les aranyes dels cercadors puguin arribar a tots els llocs de la web que volem indexar. Així, per tal d’evitar la indexació de diferents zones de la web, recomanem bloquejar, des de l’eina de robots, aquelles zones que volem evitar que siguin indexades per Google o altres motors de cerca.
Tots els nivells de l’URL, excepte la part de “producte final”, se centraran en la mateixa categoria i utilitzaran keys potencials per al seu posicionament, sempre evitant la canibalització. Cal remarcar que el text ha de ser real i natural per tal de, posteriorment, afegir el SEO per posicionar el contingut en qüestió.
Finalment, en l’últim nivell de l’URL, ens centrarem en el producte en particular. En aquest serà la keyword a posicionar i, per tant, cal entendre que els productes van i vénen, fet que no succeeix amb les categories. En cas que els productes de la vostra web siguin sempre els mateixos i realment us interessi posicionar-los de forma permanent, és millor evitar la creació de més nivells, ja que no ens interessa la creació de molts nivells inferiors.
A l’hora de crear qualsevol tipus d’URL cal tenir molt en compte que no ha de ser un copy paste (acció realitzada per molts usuaris), sinó que s’ha de procurar crear URLS precises i sense contingut innecessari com poden ser preposicions o caràcters especials. Preferiblement han d’estar formades per entre 3 i 6 paraules clau.
Quan s’està treballant en la definició de les URLs és molt important potenciar la creativitat, així com tenir els coneixements adients que ens permetin fer una recerca de keys potencials per als nostres productes. Així, és indispensable poder crear un bon arbre jeràrquic per atacar a centenars de keys i trobar conceptes que encaixin dins el nostre sector i, que al seu torn, puguin aglutinar dins seu a altres sub-conceptes.
Si vols aprofundir més en aquestes qüestions i millorar el posicionament de la teva web a través d’una bona estructuració jeràrquica d’URLs o qualsevol altra estratègia SEO, no dubtis en contactar amb l’equip de marketing online d’Andornet. Posicionarem la teva web entre els primers resultats dels cercadors i, al mateix temps, et garantirem captació de trànsit de qualitat, que et permetrà incrementar les teves vendes.
Feu clic al fitxer descarregat.
Feu clic a "Sí" per permetre la instal·lació.
Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres