Insights
El SEO, de l’anglès Search Engine Optimization, conegut popularment com a posicionament web, és el conjunt d’estratègies i accions que es realitzen sobre un web amb l’objectiu de situar les seves pàgines en la millor posició possible de la llista de resultats d’un cercador (SERPs o pàgina de resultats del motor de cerca) que ens dóna un cercador web per a determinades cerques (paraules clau).
El SEO neix de la necessitat que van tenir les primeres empreses amb presència online a ser trobades a la xarxa. Aviat es van adonar que no n’hi havia prou amb tenir només presència a Internet mitjançant la creació d’una pàgina web, calia fer-se veure i així va neixer el marqueting online.
La solució passa per aparèixer en les primeres pàgines, o primeres posicions en el millor dels casos, dels resultats de cerca pels termes que més descriuen l’activitat, producte o negoci de l’empresa. Amb això s’aconsegueix una gran visibilitat, i el que és més important, la visibilitat del teu target en el moment precís en què està interessat amb el que l’empresa comercialitza, amb la importància que això té dins el procés de compra.
Per aconseguir aquestes posicions privilegiades, la pàgina web ha d’estar, almenys, dissenyada i programada per competir dins el “reglament” que dicten els cercadors. El reglament que determina quan, com i on apareix cada web per a una determinada recerca s’anomena algoritme i són el secret més guardat de qualsevol cercador.
Per si no fos ja prou complicat, aquests algoritmes van canviant dia a dia, millorant el seu funcionament intern amb l’objectiu de satisfer l’usuari en cada lloc i instant i en contra del SPAM o dit d’una altra manera, en contra de les dreceres que pretén usar el professional SEO per satisfer les necessitats dels seus clients. Són les anomenades actualitzacions de l’algoritme dels cercadors.
Tot i que hi ha un gran nombre de cercadors, GOOGLE és, actualment, el cercador per excel·lència. Sobre el funcionament de l’algoritme de Google només podem saber el que la pròpia empresa va deixant anar en compte gotes en el seu Bloc. Aquesta informació, més l’experiència pròpia de cada professional SEO, més els coneixements sobre el medi (programació, xarxes, servidors …) i una bona estratègia de màrqueting són les claus de l’èxit de qualsevol projecte de posicionament web SEO.
Doncs això és el que ens agradaria saber a tots els professionals del sector posicionament web.
En termes generals, i seguint la cronologia de les actualitzacions de l’algoritme de Google, podem dir que l’algoritme de Google es basa un principi fonamental:
“El contingut més referenciat és el que, a priori, es pot considerar com el de major qualitat i importància per a la resta d’usuaris, per tant, mereix la millor posició.”
És en base a aquesta formulació que es va desenvolupar una escala de valors, anomenada PageRank, a partir de la qual es classificarien totes les pàgines web indexades per a la seva posterior ordenació en els resultats de la cerca.
Entorn a aquesta primera premissa es defineixen més de 200 altres factors, amb les seves respectives escales de valors, per acabar de configurar l’algoritme que atorgarà un valor numèric a cada pàgina web per a una determinada cerca.
VIDEO subtitulat al castellà sobre Com funciona la Cerca de Google de la mà del màxim responsable del cercador: Matt Cutts
Un cop desenvolupat l’algoritme principal, aquest continua evolucionant adaptant-se al frenètic avenç de la tecnologia, d’Internet i de la societat per millorar el seu funcionament i oferir el millor servei de cerca per als seus usuaris. Aquesta evolució és el que anomenem les actualitzacions de Google.
Es comenta que l’algoritme de Google s’actualitza una o dues vegades diàries. La majoria d’elles passen desapercebudes per a la gran majoria, però de tant en quant, aproximadament un cop l’any, surt una actualització que afecta directament al cor de l’algoritme penalitzant o compensant a gran escala, un gran nombre de webs i la seva posició directa en les SERPs .
Les actualitzacions més importants de l’algoritme de Google han aparegut en aquests darrers 5 anys afectant negativament totes aquelles pàgines que, o bé no han sabut evolucionar al mateix ritme que el cercador o bé s’han sobrepassat en els límits “legals” d’optimització web intentant manipular els resultats mitjançant tècniques o dreceres per enganyar Google.
En articles posteriors detallarem cadascuna d’aquestes actualitzacions destacades de Google publicades en els últims anys:
Tot i que encara Google no ha publicat cap noticia al respecte, molts professionals del sector hem notat des de principis d’any que alguna cosa està afectant o alterant el posicionament d’algunes web de la mateixa manera que ha succeït amb actualitzacions anteriors…
Algunes de les afeccions més visibles i rellevants sobre les webs:
Adaptació de les webs a mòbils, GEO localització, ús del protocol de seguretat https://, etiquetes web semàntiques
Coneixement, sentit comú, honestedat, qualitat, bones pràctiques, un pla global de màrqueting online i un enfocament cap a l’usuari són les claus de l’èxit de qualsevol projecte de posicionament web SEO.
Referències
moz.com
ignaciosantiago.com
wikipedia
A Andornet som experts analistes en posicionament web i realitzem completes auditories de paraules clau pels nostres clients. Us convidem a que demaneu la informació que necessiteu sobre el vostre negoci online.
ANDORNET- L’experiència al servei de les idees
Feu clic al fitxer descarregat.
Feu clic a "Sí" per permetre la instal·lació.
Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres