Insights

Ecosistema digital: t’expliquem què és i per què hauries d’implementar-lo en la teva empresa

Ecosistema digital: t’expliquem què és i per què hauries d’implementar-lo en la teva empresa

Què és l’ecosistema digital?

Des d’un punt de vista marquetinià, l’ecosistema digital es podria definir com el procés més adequat per posicionar una idea en l’entorn online i consolidar-la en el temps. Dit d’una altra manera, l’ecosistema digital promou la creació de l’escenari digital òptim per poder desenvolupar un projecte digital amb garanties d’èxit.

Durant tot aquest procés, l’ecosistema digital no només ajudarà a l’empresa a guanyar visibilitat a Internet i captar visites de clients potencials, sinó que també permetrà definir i analitzar molt millor altres aspectes fonamentals per a l’empresa com són els principals competidors, el sector on s’engloba i el públic objectiu/potencial.

L’ecosistema digital, la clau per a l’èxit de la teva empresa

En un món on l’accés a la informació està cada vegada més digitalitzat i les vendes online no s’aturen, tenir la nostra empresa a Internet sembla una de les opcions més intel·ligents. De fet, són molt poques les empreses que no hi són presents. En aquest punt, la pregunta a fer és si hi són presents de la forma més efectiva possible.

Precisament per aquest motiu, per una qüestió d’eficiència i eficàcia, l’ecosistema digital té la seva raó de ser, ja que serà la principal eina per garantir que la nostra marca està present a totes les plataformes on es troben els nostres clients potencials, facilitant i incrementant d’aquesta manera la captació de visites de qualitat cap a la nostra web. O, dit d’una altra manera, cap al nostre aparador online, lloc on podran informar-se sobre els nostres serveis, contactar amb nosaltres o fer una compra, en cas de comptar amb un ecommerce.

Què inclou un ecosistema digital?

  • Pàgina web:

Pàgina web

No cal dir que la gran part dels ecosistemes digitals es basen fonamentalment en la pàgina web de la marca o empresa en qüestió. És el principal “aparador” de l’empresa i on conflueixen tots els canals de comunicació i des d’on se centralitzen totes les conversions, siguin vendes o contactes de clients potencials. Per tant, serà tan essencial cuidar el disseny i garantir una bona experiència de navegació, com assegurar una bona estructura i jerarquització del contingut, el qual haurà de ser, a més, atractiu per als usuaris

  • SEO:

SEO

El posicionament web és un altre element clau dins d’un ecosistema digital, ja que permetrà a l’empresa aparèixer dins dels primers resultats dels motors de cerca (Google, Yahoo, Bing, Yandex..) quan els usuaris facin cerques relacionades amb el negoci/sector.

Per tant, amb una estructura SEO ben gestionada (ús de paraules claus, meta descripcions, contingut optimitzat per posicionar…) assegurarem visites de qualitat cap a la nostra web, amb clients potencials que en aquell precís moment estan interessats en allò que busquen, sent, per tant, un canal de captació summament eficaç amb un trànsit de gran qualitat i un alt índex de conversió.

  • SEM:

SEM Ecosistema Digital

Tot i que el SEO és molt important per incrementar la visibilitat d’una web en l’entorn online, hi ha altres accions que també ofereixen visibilitat, però en aquest cas de forma immediata.

Ens referim al SEM, és a dir, totes aquelles campanyes de publicitat (Google Adwords, Facebook Ads, Instagram Ads..) que enllaçaran amb la nostra pàgina web i captaran trànsit de qualitat, amb clients potencials interessats en els nostres productes o serveis. Per tant, la principal diferencia entre el SEO i el SEM serà la naturalesa de la visita, en el primer cas es tracta d’una visita orgànica (gratuïta), mentre que en el segon es tracta d’una visita pagada, ja que s’obté a partir d’un anunci.

  • Blog:

SEM Ecosistema Digital

La generació de continguts de qualitat i que aportin valor als usuaris serà un altre punt clau dins de qualsevol ecosistema digital. No només incrementarà l’engagement amb els usuaris que visitin la web, sinó que també ens ajudaran a consolidar l’empresa com a especialista en l’àmbit que pertoqui, generant continguts amb valor afegit.

A més, si els continguts es generen de forma optimitzada per SEO, aquests permetran millorar considerablement el posicionament web (SEO) de la pàgina

  • Xarxes Socials:

 

Si la pàgina web és el principal aparador de la nostra empresa en l’entorn online, les xarxes socials ens ajudaran a canalitzar gran part de la comunicació amb els nostres clients, proporcionant un contacte directe i proper. No cal dir que una estratègia eficaç de social media també incrementarà la visibilitat de la web, generant visites des dels diferents perfils socials

  • Email Marketing:

Email marketing ecosistema digital

Amb una bona estratègia d’email marketing podràs fidelitzar clients i oferir promocions, productes i serveis 100% personalitzats.

Principals beneficis de l’ecosistema digital

  1.  Optimització de processos i reducció de costos
  2. Augmentar la visibilitat en l’entorn online de la teva marca
  3. Generar trànsit i leads de qualitat cap al teu lloc web
  4. Millorar la reputació de la teva marca
  5. Millorar els processos de fidelització
  6. Incrementar les conversions en la teva pàgina (vendes, sol·licituds, contactes, descarregues

Vull millorar l’ecosistema digital de la meva empresa 

Suport OnlineSegueix 3 senzills passos per instal·lar Supremo

1

Feu clic al fitxer descarregat.

Feu clic al fitxer descarregat.
2

Feu clic a "Sí" per permetre la instal·lació.

Feu clic a
3

Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres

Feu clic a acceptar per connectar-te amb nosaltres